Merkcommissarissen willen merkmanagement verbeteren

Het merkmanagement is in veel organisaties voor verbetering vatbaar. Dat vindt BrandWatch, dat is opgericht door Leo van Sister, Job van Dooren en Gerrit Bruggeman. BrandWatch introduceert daarom de onafhankelijke merkcommissaris, die binnen de organisatie het integrale merksturings-, merkontwikkelings- en merkbewakingsproces begeleidt en stimuleert.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Het merkbeleid staat nu nog teveel onder druk van korte termijn beleid, verkeerde adviezen, interne politiek of externe belangen. Er bestaat dus behoefte om de aansturing van het merk naar een hoger niveau binnen het bedrijf zelf te trekken’, aldus BrandWatch. De taak van de merkcommissaris is te vergelijken met die van een normale commissaris, zij het dat de merkcommissaris zich richt op het merk of de merkenportfolio.

De oprichters hebben ruime ervaring op het gebied van management en marketing. Zo was Leo van Sister voorheen onder meer managing director van Douwe Egberts/Van Nelle-Imperial Tobacco en van Friesland Food Service. Job van Dooren werkte onder meer als managing director bij Frico Nederland en Haust en Gerrit Bruggeman was onder meer managing director bij Mexx International en IPG Fashion Holding.

De externe adviesraad van BrandWatch bestaat uit voormalig KPN-baas Wim Dik, Henk Menkveld (voorzitter van de Bond van Adverteerders) en professor Giep Franzen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie