Nike ‘meest populaire wk-campagne’

Nike’s Secret Tournament WK-campagne is de populairste campagne van de afgelopen drie maanden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het ‘The Ads That Make The News’-onderzoek dat het Britse bureau Propeller Communications uitvoerde samen met Media Report Editorial eindigde de door Wieden & Kennedy Amsterdam gemaakte commercial met onder meer Eric Cantona, Edgar Davids en Ruud van Nistelrooij op de eerste plaats, zo meldt Campaign.

Tweede werd Pepsi’s Summo-commercial waarin behalve wederom Edgar Davids ook David Beckham figureert. Een derde plek was er voor een campagne rond de rebranding van de Engelse Lotto.

Opvallend is de zesde plek voor Nike’s belangrijkste concurrent, Adidas. De door het Amsterdamse bureau 180 ontwikkelde ‘Footballitis’-campagne met onder meer David Beckham, Raul en Zidane bleef de ‘Life is short’-campagne van Xbox net voor.

De toptien in chronologische volgorde: 1. Nike, 2. Pepsi, 3. Lotto, 4. Renault, 5. Sainsbury’s, 6. Adidas, 7. X-box, 8. Barclay’s, 9. Walker’s en British Tourism (ex-aequo).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie