Online consumentenbestedingen 1,24 miljard

De markt voor online consumentenbestedingen in Nederland is in 2003 gestegen naar een totale omzet van 1,24 miljard euro. Dat is een stijging van 32 procent ten opzichte van een jaar geleden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de 2e helft van 2003 is totaal 662 miljoen online omgezet, bijna 100 miljoen meer dan in de 1e helft 2003. Dit blijkt uit de 'Thuiswinkel Markt Monitor 2e helft 2003’ dat Blauw Research en Thuiswinkel.org ieder half jaar uitvoeren. De cijfers komen tot stand in nauwe samenwerking met de meer dan 150 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org, gekoppeld aan een grootschalig consumentenonderzoek.

De markt voor online verkopen groeit nog steeds substantieel sterker in vergelijking met de reguliere detailhandelsverkopen. De groei van de totale Nederlandse detailhandelomzet in dezelfde periode was zelfs negatief en bedroeg volgends het CBS in 2003 ‒3 procent. Het aandeel van de totale online verkopen in 2003 ten opzichte van de totale Nederlandse detailhandelomzet stijgt van 1,2 naar 1,67 procent.

De groei van de online shopping markt is enerzijds te danken aan een stijging van het aantal online kopers dat in 2003 iets online heeft gekocht en anderzijds aan een forse stijging van het gemiddeld besteed bedrag.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie