P&G sluit grote deal met Viacom

Procter & Gamble en Viacom Plus, de sales en marketing unit van Viacom, gaan een verregaande samenwerking aan. De deal houdt de marketing in van P&G-merken op twaalf Viacom-zenders.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De zenders zijn CBS Television Network, MTV, MTV2, VH1, Nickelodeon/Nick at Nite, CMT, BET, UPN, TV Land, Paramount Television, King World and Comedy Central. Deze zogenaamde cross-platform marketing biedt P&G de mogelijkheid tot one-stop shopping op de verschillende mediaplatformen (tv, internet, etcetera) van Viacom. Volgens Bob Wehling, wereldwijde marketingdirecteur van Procter & Gamble is het niet zomaar een overeenkomst. "Op deze manier hebben we een grotere keuze in de door ons gewenste programmering en zijn er mogelijkheden tot co-marketing programma’s." Mel Karmazin, president en coo van Viacom noemt het een nieuwe manier van zakendoen in de media-industrie. Hoeveel er met de samenwerking gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie