Philips, Rijksmuseum en RPhO maken van MRI-scan een kunstervaring

Ogilvy Amsterdam tekent voor campagne rond ambient experience-thema 'Hollandse Meesters'

Stel je voor: je ligt comfortabel naar prachtige klassieke muziek te luisteren, gespeeld door het Rotterdam Philharmonisch Orkest. Voor je ogen wordt een Hollandse Meester uit het Rijksmuseum laag voor laag opgebouwd en zie je een weids en vredig landschap ontstaan. Het is een volstrekt andere en meer comfortabele manier om een MRI-scan te ondergaan. En dat is precies de gedachte achter de Ambient Experience die Ogilvy en Philips hebben ontwikkeld.

Ogilvy maakte de film die mensen in de scanner zien in samenwerking met Rijksmuseum en RPhO. Het project wordt begeleid door een social campagne, die eveneens is ontwikkeld door Ogilvy. Deze richt zich op gezondheidsprofessionals en laat het effect van kunst en muziek op welzijn zien. 

 

 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie