Samenwerking in strijd om IBM-account

In de strijd om het lucratieve IBM-account hebben de reuzen Omnicom and Interpublic Group (IPG) alles op alles gezet. Zij formeren aparte 'supergroepen' om aanspraak te maken op de 60 miljoen dollar, die het ICT-bedrijf aan communicatie uitgeeft.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

IBM maakte in mei dat het van de 50 pr-bureaus slechts twee of drie wil overhouden. Deze komen overeen met de nieuwe afdelingen onderzoek en technologie, producten en klantcontact. Om voor één van deze accounts in aanmerking te komen, heeft Omnicom de ondernemingen Brodeur World-wide samen met Ketchum en Fleishman-Hillard ingestuurd. Het is niet duidelijk welk bureau de leiding heeft in deze nieuwe combinatie, maar de samenwerking werkt door tot in de top van de drie bedrijven. Tom Harrison, CEO van de Omnicom-afdeling Diversified Agency Services, zou erbij betrokken zijn.

Binnen IPG gaat TSI, het huidige bureau op het gebied van IBM's technologie, producten en verkoop, samenwerken met de zusterbedrijven Golin/Harris International en Weber Shandwick Worldwide. Daarbij zou TSI de tactische onderdelen voor haar rekening nemen, terwijl Golin/Harris en Weber de strategie in het oog zullen houden. (bron PRWeek US)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie