Sigarettenproducenten starten anti-rookcampagne

Deze week zijn de sigarettenproducenten British American Tobacco, JT International en Philip Morris begonnen met een internationale campagne tegen het roken door jongeren. Deze gaat van start op muziekzender MTV en bestaat uit zes verschillende spotjes.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne zal te zien zijn op MTV Europe in Nederland en 37 andere landen, voornamelijk in Europa en het Midden-Oosten. In Nederland nemen de drie ondernemingen deel aan de 'Roken? Neeeh!' campagne van het Bureau Voorlichting Tabak die op 16 maart is gestart. Internationaal is er een ondersteunende opgezet.

Volgens een persbericht wil 'iedereen met enig verantwoordelijkheidsbesef dat jongeren niet roken'. Ook British American Tobacco, JT International en Philip Morris zeggen dat niet te willen. Naast het uitzenden van de tv-spotjes ondersteunen de drie tabaksfabrikanten meer dan 130 programma's gericht op het voorkomen van roken door jongeren in bijna 70 landen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie