Uitdaging website Pon Cat: verschillende merken én landen online samenbrengen

EnoRm.com pakte online stevig door voor Pon Cat. Van een nieuwe website tot online campagnes.

Pon Cat website op verschillende devices.

We take care of it: de slogan van de enige officiële Caterpillar dealer van Nederland: Pon Cat. Als wereldspeler in grondverzet, mijnbouw materieel, generatoren en zonnepanelen weet Pon Cat wel van aanpakken. Pionieren zit ze in het bloed, en ‘online’ kan daar natuurlijk niet in achterblijven. And guess what, they took care of it! ;)

Gezien worden als een merk, niet als leverancier

De uitdaging? De twee bedrijven Pon Equipment en Pon Power als een Pon Cat merk online positioneren, niet simpelweg als leverancier. Dat betekent een sterke website waar Cat power systems & machines samenkomen. Maar hey, double dare them! Pon Equipment en Pon Power hebben namelijk vestigingen in verschillende landen. Een internationale website dus, voor vier landen, in vijf talen. Ieder land en iedere vestiging met specifieke wensen, een eigen communicatieafdeling, en de behoefte om de website eenvoudig zelf te kunnen beheren.

Full focus op customer experience

Ondanks de grootte en complexiteit van dit project, bleef customer experience altijd de main focus. Pon stak daarom alle energie in een stevig uitgedachte customer journey. In samenwerking met Buyerminds ontwikkelden ze de wireframes tot in detail en EnoRm.com werd uitgedaagd voor de vertaling naar een passend webdesign en een high-end website in Concrete5.

“The complete re-design and development of a corporate B2B website is a complex project, with many pitfalls. Because of skilled people and professional project management, we have successfully delivered our website on time and under budget, a notable achievement.”
Andy Eggleston - Marketing & Digital Director

Not done yet

Sterke online positionering betekent niet alleen een nieuwe website. Ook met online marketing pakte Pon Cat stevig door. Search, display en remarketing campagnes voor de introductie van nieuwe concepten. Bijvoorbeeld voor innovaties als Cat Solar. Met verschillende advertenties, verse content en aansluitende social posts. Juist voor dit soort campagnes is de website opgebouwd met zo min mogelijk templates. Dankzij flexibele blokken klik je een passende landingspagina zo in elkaar. Naast conversie optimalisatie en strategische online marketing ontbreekt het ook niet aan creativiteit. Zo haakte Pon Equiment bijvoorbeeld in op de #goedmaker van Bol.com, waarin de machines van Pon Equipment een grote rol speelden.

De social campagne leverde Pon Equipment veel exposure op: 372.000 weergaven op de campagne en 16.000 weergaven op de LinkedIn-pagina.

Bekijk de website van Pon Cat via https://www.pon-cat.com.

Credits

Bureau: EnoRm.
Opdrachtgever: Pon Cat
Verantwoordelijk opdrachtgever: Andy Eggleston

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →