Superunie supers starten 'augmented' spaaractie

Vandaag start een augmented reality spaaractie bij tien van de bij Superunie aangesloten supermarkten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Initiatiefnemer Sara Lee ging hierin een samenwerking met Studio 100 en Superunie aan met als inzet Nickelodeon jeugdserie ‘Het Huis Anubis’. Onder andere Deen, Hoogvliet en Boni doen aan de actie mee.

De komende vier weken ontvangt de klant voor elke 15 euro aan boodschappen drie Anubis Augmented Reality cards. Elk kaartje laat voor de webcam een spelletje zien of een van de castleden vertelt een verhaal. In totaal zijn er 108 kaarten die in een verzamelalbum gestopt kunnen worden.

Govert Verbeek, promotie manager Sara Lee, kwam twee jaar geleden in Azië op het idee, waar iets dergelijks al liep. ‘Spaaracties vervelen niet snel in Nederland. En deze kaartjes zijn echt uniek. Het is meer dan kaartjes verzamelen. Kinderen kunnen op deze manier echt in een tv serie meespelen.’

Kinderen die met aan de slag gaan, moeten hun emailadres en postcode achterlaten. Met de mail die ze ontvangen, activeren ze het spel. De postcode zorgt er voor dat ze de hun ranking op plaats, provincie en landelijk bij kunnen houden.

De betrokken partijen kozen bewust voor het niet verkrijgen van klantinformatie en zien dit dus niet als gemiste kans: ‘Kinderveiligheid is belangrijk. Achter alle klantinformatie komen levert in dit geval meer rompslomp op dan dat het wat oplevert’, aldus Verbeek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie