Urban Outfitters provoceert opnieuw met smakeloos nazi-design

Modemerk ontwerpt tapijt geïnspireerd op concentratiekampkleding homoseksuelen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het begint er steeds meer op te lijken dat kledingmerk Urban Outfitters de gruwelen van de Tweede Wereldoorlog doelbewust gebruikt in zijn pr-beleid.  Verbijsterde het bedrijf enkele maanden vriend en vijand nog met een T-shirt met nu brengt de retailer een wandtapijt uit met grijze strepen en een roze driehoek;  een dessin dat rechtstreeks gebaseerd lijkt op het uniform dat homoseksuele mannen droegen in Duitse concentratiekampen.

Choquerende modelijn

Na protesten van de heeft de firma het tapijt van de website gehaald. Vooralsnog zwijgt Urban Outfitters in alle talen. De firma heeft nog geen verontschuldigingen aangeboden.

Dat er een strategie zit achter de choquerende modelijn, lijdt inmiddels geen twijfel meer. Behalve de Jodenster en het smakeloze wandtapijt,  bracht het merk eerder een bebloed’ shirt uit van – een nogal onkiese verwijzing naar een shoot out uit 1970.

Op deze incidenten volgde uiteindelijk publiekelijke verontschuldigingen. Het wachten is op het volgende officiële excuus van de modefirma.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie