VVV-netwerk wordt vernieuwd

De VVV's moeten Nederland beter op de kaart zetten. Door de promotie van de circa 250 lokale kantoren onder te brengen in ongeveer twintig regionale bureaus voor toerisme hoopt de koepelorganisatie, stichting VVV Nederland, de toeristische voorlichtingsbureau's slagvaardiger te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De organisatie van recreatieondernemers Recron, Koninklijk Horeca Nederland (KHN) en de Hiswa (de watersportsector) hebben de VVV's dit voorjaar gewaarschuwd effectiever om te springen met de circa 30 miljoen euro aan promotiegelden van de overheid en het bedrijfsleven. De organisaties hebben de toeristische voorlichtingsbureaus ook geadviseerd meer met elkaarsamen te werken.

De lokale VVV's moeten in 2005 al hun promotionele activiteiten en hun gelden overdragen aan de regionale bureaus voor Toerisme.

Voorzitter T. Geurts van VVV Nederland: ”?Als enig drukmiddel hebben we het merk VVV. Wordt er niet meegewerkt, dan halen we in het uiterste geval het logo van de gevel.' Tot nu toe zijn volgens de VVV-voorzitter verspreid over heel Nederland drie kantoren afgehaakt. "Tot onze spijt zit daar ook de vestiging van Delft bij, omdat ze daar de promotie in eigen hand willen houden.'

De VVV-voorzitter verwacht moeilijkheden in bijvoorbeeld Brabant. Gebieden als de Veluwe, de Achterhoek en het Rivierengebied staan volgens de koepelorganistie, Recron, KHN en de Hiswa duidelijk op zichzelf. "Dat vinden de VVV’s in Zuidwest-Brabant ook van hun regio, maar recreatief Nederland ziet Brabant toch als één geheel.' (ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie