Winkelen is kwestie van ‘s.h.o.p.’

De aantrekkingskracht van winkelen blijkt een combinatie van sociale interactie, hunkeren, ontspanning en profijt (s.h.o.p.).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit meldt onderzoeker NetPanel dat 253 ‘fanatieke vrouwelijke én mannelijke shoppers’ online ondervroeg. Iets meer dan de helft van de shoppers (53 procent) trekt een dag per maand uit voor deze geliefde activiteit. Een derde gaat ritueel elke week even shoppen (31 procent) en slechts een klein aantal doet dit dagelijks (3 procent). Minder dan helft zegt te gaan winkelen ‘omdat hij of zij spullen nodig heeft’ (40 procent). De noodzaak van het kopen is voor de echte ‘shopper’ namelijk ondergeschikt aan het plezier dat men eraan beleeft. Voor het merendeel (83 procent) is winkelen een wezenlijke vorm van ontspanning.

Mannen verkiezen meestal hun partner als ‘shopmaatje’ (42 procent, tegen 22 procent van de vrouwen). Een kwart van de vrouwen zegt liever op stap te gaan met een vriendin. In je eentje winkelen is ook populair: 34 procent zegt dit het liefst te doen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie