564 gepersonaliseerde ads voor SHIMANO door automation

141 gepersonaliseerde dealercampagnes voor 4 verschillende marketingkanalen. 564 uitingen in totaal dus.

En dat op een schaalbare manier? Het lukte marketingbureaugroep Happy Horizon door optimaal kruisbestuiving te creëren tussen verschillende marketingkanalen en -tools. Met een prijswinnende dealeroplossing als resultaat die niet alleen interessant is voor SHIMANO, maar ook voor andere adverteerders met fysieke locaties.

Even voorstellen

SHIMANO maakt en distribueert fietsonderdelen. Heb je een e-bike, racefiets of mountainbike? Dan is de kans groot dat er fietsonderdelen van deze internationale marktleider op jouw fiets zitten. Wereldwijd vind je SHIMANO Service Centers, in de Benelux alleen al 141. Deze onafhankelijke fietsretailers combineren de best mogelijke service met de allerlaatste technologieën. 

Eerlijker. Lokaler. Persoonlijker.

Elk Service Center evenveel budget toekennen zodat elke retailer evenveel aandacht krijgt. Dat was de uitdaging. En niet alleen in de dichtbevolkte gebieden waar de volumes - en dus het aantal klikken - hoger liggen. Omdat SHIMANO vanuit een landelijke strategie opereerde, werden de budgetten niet evenredig verdeeld. Daarnaast werden de lokale fietsspeciaalzaken niet bij naam genoemd, waardoor er niet optimaal gebruik werd gemaakt van de bekendheid in de regio. Dit moest anders.

De oplossing (in een notendop)

Happy Horizon ontwikkelde een custom masterfeed met onder andere dealerdata en coördinaten. Dit is nodig om hyperlokale targeting toe te passen en herkenbare, gepersonaliseerde ads uit te serveren. Met marketingautomationtool Smartly.io creëerde het team op grote schaal gepersonaliseerde ads voor social, display en search. Maar ook de beleving op de landingspagina’s na de klik sluit naadloos aan. De pagina’s worden dynamisch per dealer opgebouwd, zodat fietsliefhebbers altijd relevante informatie te zien krijgen over het dichtstbijzijnde Shimano Service Center.

Het resultaat

Deze slimme en schaalbare oplossing resulteert in een evenredige verdeling van het totaalbudget. Ook is er een duidelijk hogere click through rate en een daling in de cost per click te zien door de relevantie van de campagnes. Daarnaast is deze aanpak goed wereldwijd op te schalen. 

Results that make you smile

Happy Horizon heeft de perfecte mix van digital marketing, data en creatie in huis. De juiste snaar, op het juiste moment en de juiste plaats. Met als resultaat: campagneresultaten waar je écht blij van wordt. 

Plaats als eerste een reactie