F1-held Ayrton Senna spreekt Braziliaanse atleten moed in

'The Heart of Brazil' brengt racelegende weer tot leven.

In dit belangrijke jaar voor de Braziliaanse sportwereld, lanceert het Ayrton Senna-instituut de campagne ‘The Heart of Brazil’, waarin de in 1994 overleden drievoudige wereldkampioen in de Formule 1 alle atleten via augmented reality toespreekt. Senna is een van de grootste Braziliaanse idolen in de sportwereld en voor veel generaties hét symbool van doorzettingsvermogen en motivatie.

De geanimeerde film is gekoppeld aan een armband en met behulp van een smartphone te bekijken. De animatie portretteert Senna tijdens de race van Sao Paulo in 1991, waarin hij ondanks technische problemen en stuiptrekkingen van de auto op de eerste plaats eindigde. Het zou zijn meest memorabele overwinning worden.

Aan de film is vijf maanden lang door vijftien man gewerkt. Rode draad was volgens producer Gustavo Karam &;het illustreren van de emoties van een idool, op weg naar overwinning&;. Om de film een realistisch gevoel te geven, is er gekozen voor een traditionele aanpak, waarin elk frame met de hand werd getekend.

Het Instituto Ayrton Senna, dat de campagne ontwikkelde samen met en regisseurscollectief Le Cube, werd zes maanden na het overlijden van Senna opgericht en heeft als doel het vergroten van de ontwikkelings- en onderwijskansen van de Braziliaanse jeugd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie