Hallmark wil eigen tv-programma

Het Amerikaanse wenskaartenconcern Hallmark wil in Nederland drie keer per jaar eigen televisie brengen en onderhandelt met RTL en SBS.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onder de noemer Hallmark Hall of Fame wil het bedrijf films uitzenden op Valentijnsdag, Moederdag en tijdens de kerstdagen. ‘De ingekochte zendtijd van twee uur per keer moet Hallmarks bekendheid in Nederland vergroten’, licht directeur Bas Huurman van Hallmarks Europese divisie toe.
De eerste aanzet is al gegeven. Aanbieders van digitale televisie (zoals UPC, Casema, Canal Digitaal en Mediakable) hebben het zogeheten Hallmark Channel opgenomen in hun pakketten van betaal-tv. Dit kanaal biedt abonnees wereldwijd 24 uur per dag films, series en andere tv-producties. Het is niet de bedoeling om voor de Nederlandse Hall of Fame eigen films te maken. ‘Dat wordt te duur', stelt Huurman.

Het bedrijf koopt al Hall of Fame-zendtijd in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Na Groot-Brittannië en Duitsland vormt Nederland Hallmarks derde Europese markt (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie