Premium

'Libresse, wat dacht je van buikpijn?'

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials

Maandverbandmerk Libresse haalt de Britse campagne ‘Blood’ . In de video (dit jaar bekroond met goud in de categorie Film in Cannes) zie je sportende vrouwen (en ook een soort Jeanne d’Arc te paard, met zwaard) die bloeden. Hiermee wil Libresse ‘een van de laatste taboes in de sportwereld bespreekbaar maken: sporten tijdens je menstruatie’.

Opvallend

Onderzoeksbureau MeMo² liet de campagne zien aan 109 Nederlanders. Zij vinden de video opvallend (66%) en onderscheidend (49%), maar de commercial past niet bij Libresse (78%). ‘Dit soort heftige beelden horen niet bij maandverband’, vindt een respondent.

Buikpijn

Libresse wil vrouwen motiveren om gewoon te gaan sporten, bloed hoeft ze niet tegen te houden. ‘Maar wat dacht je van de buikpijn?’ zegt een van de vrouwelijke kijkers. Slechts 12% leerde iets nieuws van de commercial. Een kwart van de Nederlanders vindt de commercial geloofwaardig.

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie