Nieuwe stijl voor AD

Vanaf vrijdag 3 juni gaat de vormgeving van het AD op de schop.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De bedoeling achter het nieuwe logo en de nieuwe vormgeving van het AD, is om de krant een modernere uitstraling te geven en meer eenheid in het beeld te creëren. In het nieuwe logo van het AD heeft het oranje en rood plaatsgemaakt voor alleen de kleur rood. Andere veranderingen, zoals minder verschillende kleuren, moeten ervoor zorgen dat het dagblad rustiger en ‘stijlvoller’ oogt.

Het nieuwe jasje moet volgens hoofdredacteur Christiaan Ruesink tot een populaire, maar niet platte of ordinaire krant. De nieuwe krant kent drie ‘ritmes’, die ieder een eigen kleur hebben gekregen: nieuws (rood), sport (oranje) en show (paars). De restyling is begeleid door Mario Garcia. Een ervaren man volgens De Persgroep, het AD is de 568ste krant die hij heeft vormgegeven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie