Nike benoemt merkentopman

Nike, dat in het eerste fiscale kwartaal dat eind augustus eindigde een verlies maakte van 48,9 miljoen dollar, heeft een nieuwe topman benoemd voor het merkenbeleid.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De positie van corporate vice-president of global brand management is gegaan naar Trevor Edwards, die rechtstreeks rapporteert aan Nike-topman Mark Parker. Edwards was eerder vp brandmanagement in de VS voor Nike, in welke functie hij is opgevolgd door Joaquin Hidalgo, eerder brand director van de voetbalactiviteiten van Nike.

Dat meldt de Britse nieuwsdienst BrandRepublic, dat eraan toevoegt dat Nike in de VS ook problemen heeft met retailnetwerk Footlocker. Ook zou Nike hebben verteld dat het minder Nike-sportschoenen in de prijscategorie van boven de 120 dollar wil gaan afnemen, omdat die niet goed meer verkopen. Footlocker wil zich richten op schoenen van 90 dollar en minder.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie