Nike gebruikt de populaire game Roblox om bewegen te promoten

Roblox-game heeft nu een eigen Nike-campus en laat spelers gamen door in het echt te sporten.

Nike

Nike wil spelers van de razend populaire online game Roblox meer laten bewegen en speelt daar op in door zélf deel te nemen aan de game. Het sportmerk heeft een eigen campus laten ontwikkelen, die in Roblox bekendstaat als NIKELAND. Roblox claimt meer dan tweehonderd miljoen maandelijkse spelers te hebben, waarvan er ruim vijftig miljoen elke dag inloggen.

Nike wil die doelgroep aansporen om meer te bewegen door ze spelletjes te laten doen op hun smartphone. De bewegings- en versnellingssensoren in een smartphone kunnen de activiteit van de gebruiker doorzetten naar Roblox. Zo kan de gebruiker in het echt bewegen om in Roblox verre sprongen te maken of te sprinten. Dit soort activiteiten kunnen voorkomen dat gamers lange tijd stil voor de computer zitten.

Advertentie
advertisement

Meer brand awareness

Roblox-spelers kunnen in NIKELAND ook een bezoekje brengen aan het virtuele hoofdkantoor van het sportmerk. Dat is een kopie van het daadwerkelijke hoofdkantoor, zegt Nike. Spelers krijgen zo een beeld van de immense campus, die naast een enorm kantoor ook vele sportfaciliteiten heeft om Nike's sportproducten te testen. De campus beschikt daarnaast onder meer over een Japanse relaxtuin, restaurants, voetbalvelden en een R&D-centrum. De Roblox-campus kan de brand awareness vergroten.

Nike lijkt dit ook te willen bewerkstelligen door Roblox-spelers de mogelijkheid te geven om hun karakters in Nike-kleding rond te laten lopen. Karakters kunnen onder andere kleding met het Nike-logo dragen of kiezen voor een paar bekende sneakers.

Daarnaast kunnen Roblox-gamers eigen mini-games ontwikkelen in de stijl van Nike. Zij kunnen ook meedoen aan door Nike en Roblox ontwikkelde minigames. De Nike-ervaring in Roblox is gratis.

Nike
Nike

Nike experimenteert ook met Snapchat

Om meer aandacht voor NIKELAND in Roblox te creëren, heeft Nike ook een speciale Snapchat-filter ontwikkeld. Snapchat-gebruikers kunnen deze lens activeren als zij een bezoekje brengen aan Nike's House of Innovation in New York City. Door de smartphonecamera ter plekke op de vloer te richten, zien gebruikers op hun smartphone een versie van NIKELAND in Augmented Reality (AR). Deze AR-ervaring bevat onder meer verschillende spelletjes om ter plekke te spelen.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie