Prijzen voor Elsevier, Fancy, Living en Brand

Het weekblad Fancy, een uitgave van VNU Tijdschriften, is verkozen tot Tijdschrift van het Jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor het eerst werd dit jaar ook een Mercur d’Or uitgereikt, aan Elsevier. De Mercur d’Or gaat naar een ‘tijdschrift of persoon dat/die langdurig een opvallende prestatie heeft geleverd op de Nederlandse tijdschriftenmarkt’. Elsevier ontving tevens de LOF-prijs ter waarde van 25.000 gulden. De prijzen werden uitgereikt tijdens het derde TijdschriftenGala, donderdagavond in het Noordwijkse Huis ter Duin. Publieksprijs van het Jaar ging ook naar een VNU-uitgave: Living.

Tot Lancering van het Jaar werd het voetbalmaandblad Johan uitgeroepen, Hoofdredacteur van het Jaar werd Inez van Oord van Seasons, Columnist/Redacteur van het Jaar René Zwaap van De Groene Amsterdammer. De
titel Tijdschriftcampagne van het Jaar ging naar Brand, terwijl Appie Bood en Esther Zilversmit van Quote tot Visualisers van het Jaar werden bekroond. Art Director van het Jaar werd Jop van Bennekom (van zijn eigen tijdschrift RE-Magazine) en Suzanne de Goeij (Samsonic) kreeg de onderscheiding Talent
van het Jaar.

Het aantal inzendingen voor een nieuwe categorie, de Mercurs.nl (voor de beste tijdschriftenwebsite) bleek teleurstellend: bekroond werd uiteindelijk VNU’s . De strijd om de Adformatie Mercur Tijdschriftcampagne van het Jaar leverde dit jaar vier nominaties op, twee minder dan vorig jaar: Uno, Libresse,
Rover en Brand. De Brand-campagne van PMSvW/Y&R werd vrijwel unaniem tot winnaar gekozen. De jury werd door Straad’s Reinier Bresser, voorgezeten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie