Sandwichketen Subway verbindt naam aan hardloopsport

Met de sponsoring van 15 hardloopevents in 2016 en 2017 wil Subway tegen hardlopers zeggen: ‘Haal het beste uit jezelf.’

De sandwichketen Subway (179 vestigingen in Nederland) sponsort in 2016 en 2017 15 hardloopevenementen, het sponsorschap komt tot stand in samenwerking met sportmarketingbureau Like2Run/Golazo Sports. Subway sponsort in andere landen al sportevenementen, de Nederlandse organisatie neemt dat idee over.


De Sub &;Spicy Italian&;

Het beste uit jezelf
Subway zegt zich met de sponsoractiviteiten te willen presenteren als supporter van hardlopend Nederland. ‘We willen hardlopers aanmoedigen om het beste uit zichzelf te halen.’ De eerste loop die ondersteund wordt is op zondag 4 september aanstaande, de CZ Tilburg Ten Miles.

 

‘Een goed gevoel, lekker in je vel zitten, fit zijn, dat zijn waarden die passen bij het merk Subway’

 

De keten zegt ervoor te kiezen om niet de individuele professionele atleet te sponsoren, maar juist evenementen voor alle hardlopers in Nederland. ‘Want’, zegt Subway, ‘degene die als laatste finisht, is net zo goed een held als de snelste hardloper.’ Waarom? ‘Wij willen mensen supporten die een actieve levensstijl nastreven, waarbij gevarieerd en energierijk eten een must is. Bij hardlopen gaat het niet alleen om de sport zelf, maar ook om een goed gevoel, lekker in je vel zitten, fit zijn. Deze waarden passen bij wat het merk Subway te bieden heeft.’

Meest populaire Subs (zo heten de broodjes bij Subway)
Chicken Terriyaki, 324 calorieën
Italian B.M.T., 412 calorieën
Tonijn, 367 calorieën

 

Area development manager voor Subway Nordics en Nederland, Joost Labadie, zegt dat hardloopevenementen een mooi platform vormen om nog meer mensen bekend te maken met ‘de vele mogelijkheden die het Subway-menu biedt, en hoe goed dit past bij een actieve levensstijl en gebalanceerd dieet.’ Subway stelt vast dat koolhydraten voor hardlopers een belangrijke brandstof vormen. Het sandwichrestaurant: ‘De link met Subway-restaurants, met dagelijks versgebakken brood als centraal product, is daarom snel gelegd. Stel een Sub samen vol energie voor je volgende workout of om je weer op te laden na je run.’


Kalkoenfilet Salade

Aanbod
Subway biedt broodjes (de zogenoemde ‘subs’) aan tussen pakweg 232 calorieën (de ‘Veggie Delite’ met overwegend groenten) en de 426 calorieën (‘Spicy Italian’). (Zie ook de meest populaire Subs, kader.) Ter vergelijking, een Big Mac bevat 509 calorieën. Daarnaast serveert Subway verschillende salades. Subway meldt dat het onlangs is overgestapt naar een nieuw drankenassortiment. ‘Daarmee hebben we het aantal calorieën en suikers in het drankaanbod aanzienlijk verlaagd.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie