Consumenten inzichten telecommarkt

Inzichten rondom de interesse, het gebruik en het orriëntatie- en aankoopgedrag van smartphones

Telecom consumenten inzichten

42% vindt de smartphone belangrijker dan de computer voor toegang tot internet

In opdracht van Sanoma heeft onderzoeksbureau No Ties in juli 2019 het telecom onderzoek uitgevoerd. 

96% van de Nederlandse consument heeft een smartphone in bezit. Hoe wordt deze gebruikt? En wat vindt men belangrijk bij de aankoop van een smartphone? Voor mannen gelden andere selectie criteria dan bij vrouwen. Ook is er een vergelijking gemaakt met een onderzoek uit 2017, waar destijds dezelfde vragen zijn gesteld. Zo ervaart in 2019 42% van de ondervraagden de smartphone als belangrijker dan de computer voor toegang tot internet. In 2017 was dit 37%.

Meer resultaten uit het onderzoek lees je hier
 

 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Kees
Whatsapp? Nee. 0 procent.
Bellen? 90+ procent.
Wifi? 0 procent.
E-mail? <1 procent, als 't écht, écht niet anders kan.
Fotograferen? 0 procent. Ik fotografeer heel veel, met echte camera's, niet met zo'n surrogaat.
Surfen? 5 procent, schatting. Naar hooguit 10 sites, dit ter beperking van gepriegel en frustraties over incomplete en onoverzichtelijke sites.
Als ik het gehate onding voor werk niet meer nodig heb, dan flikker ik 'em meteen weg!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.