Blend magazine opent guerrillastore in Amsterdam

Blend magazine opent op donderdag 7 september een guerrillastore onder de naam '60daysofspace in Amsterdam' in de Westerstraat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De reizende winkel van Blend is 60 dagen lang open voor het winkelende publiek.

In juli 2005 introduceerde Blend magazine, dat 10 keer per jaar landelijk verschijnt, het 'guerrilla store' concept in Nederland.

Het idee voor de winkel ontstond uit noodzaak, legt uitgever Jurriaan Bakker uit: 'Je moet als blad roepen dat je bestaat, maar we hadden niet genoeg geld voor een grootscheepse campagne.'

Daarbij komt dat de stores gelden als driedimensionale vertaling van het blad. 'De bedoeling was om Blend magazine fysiek te maken. Een platform voor lezers en adverteerders te creëren', aldus Jerome Severin van YoungUrbans. Dit Rotterdamse bureau bedacht met Blend magazine het storeconcept. Eerdere tijdelijke vestigingen waren in Rotterdam, Den Haag en Arnhem.

Blend magazine werkt samen met een aantal creatieven. Zij worden betrokken bij het ontwerp van het 'guerrilla' magazine, een speciale zwartwit uitgave met vrij werk van creatieven, het inrichten van de winkels en het organiseren van events & exposities.

Het resultaat is stores die per stad verschillen, door de samenwerking met de plaatselijke creatieven.

60daysofspace verkoopt naast streetwearlabels kleding van nieuwe Nederlandse en internationale ontwerpers zoals Daryl van Wouw, Mada van Gaans, DEVASTEE (Parijs) en Ghanem (Israël) en Tim van Steenbergen (Antwerpen).

De tijdelijke winkel heeft ook een culturele programmering. De wekelijkse programmering staat vanaf 7 september online op de website .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie