Bonbon-drolletje redt levens in campagne tegen darmkanker

Sweet Reminder helpt ouderen herinneren aan een 'staal van de stoelgang'

70% zwarte chocolade, gevuld met een ganache van pruimen. Dat is het geheime wapen dat de Belgen inzetten in een campagne tegen darmkanker. Deze Sweet Reminder, zoals de nieuwe praline heet, is de creatie van de meester-chocolatier Laurent Gerbaud in samenwerking met het Belgische reclamebureau Happiness Brussels.

Schaamte en taboe

De praline is vrij ongewoon, niet alleen qua vorm – die van een drolletje – maar ook qua doel. Het is een praline die levens kan redden. Stichting tegen Kanker liet de praline ontwikkelen om mensen op een aangename manier te herinneren aan periodiek onderzoek naar darmkanker. Dit zit nog in de taboesfeer en veroorzaakt nog vaak schaamte bij patiënten.

Staal van stoelgang 

Opsporing van darmkanker wordt aanbevolen aan alle mannen en vrouwen tussen 56 en 74 jaar die geen symptomen van deze kanker en geen sterk verhoogd risico hebben. Iedereen in Vlaanderen van 56 tot en met 74 jaar ontvangt een testkit om een staal van hun stoelgang te nemen.

Credits
Client: Stichting tegen Kanker
Agency: Happiness Brussels
Creatives: Sebastien Stevens, Mathieu Cardon, Maxime Gervasi, Mathieu Chollet
Art Direction/Graphic design: Anna Touvron
CD: Philippe Fass
Executive Creative Management: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Chief Innovation Officer: Kris Hoet
Producer: Sophie Gunsbourg/Pascal Delfosse
Head of art: Lennert Vedts
Photography: Christophe Gilbert
Group Account Director: Pascal Kemajou/Nathalie Marchand
Project Manager: Margaux Doucet
Chocolatier: Laurent Gerbaud
Video Production: Simon Schuurman/Andreas Hasle

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie