Premium

Dit zijn de 8 grootste frustraties van pr-afdelingen door sociale media

Waarover zijn communicatieprofs het meest ontevreden?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De verwachtingen die pr-afdelingen hebben van sociale media zijn vaak te hoog en leiden tot teleurstelling. De grootste frustratie van de PR-professionals bij sociale media is het gebrek aan interactie met hun doelgroepen. 52 procent ziet het als probleem nummer-1.  

Dit blijkt ui onder 530 medewerkers van pr-afdelingen.  

Geen steun

Op een tweede plaats komt de ergernis over het ontbreken van interne steun voor socialemedia-activiteiten. 45 procent van de respondenten mist ook voldoende interne support.

Het derde probleem is dat de activiteiten op sociale media te weinig fans en volgers opleveren. Een derde van de respondenten (36 procent) noemt dit.

Slechte pers

Opvallend is dat negatieve commentaren van de pers niet leiden tot ergernis onder de pr-profs: slechts 4 procent van de respondenten geeft aan dat dit punt tegenvalt op sociale media.

Top-8

De 8 grootste problemen van de pr-afdelingen met sociale media:

1. Niet genoeg interactie (52 procent)

2. Te weinig interne ondersteuning (45 procent)

3. Niet genoeg fans en volgers (36 procent)

4. Veel moeite, weinig resultaat (34 procent)

5. Geen financiële winst (19 procent)

6. Geen versterking van het merk (12 procent)

7. Geen imagoverbetering (12 procent)

8. Te veel negatieve reacties en berichten (4 procent)

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie