Eneco laat klanten schrikken

Afgelopen week kreeg ik de schrik van mijn leven. Eneco communiceerde voor het eerst met me. Een pakje, mét gedicht, voor meneer Kramer, die speciale klant uit Breukelen. Daarmee vroeg Eneco mijn aandacht voor een nieuwe commercial. Binnenkort te zien, begrijp ik.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat mij betreft simpel, maar doeltreffend. Men neme een chocoladeletter (een D natuurlijk, voor Duurzaam). Niet zomaar een letter, maar een eerlijke letter. Zo eentje van Verkade, met Max Havelaar keurmerk. Sympathiek gedichtje erbij, gebaseerd op bekende data, en klaar is Kees. Voor het eerst lukt het een energieaanbieder om echt binnen te komen.

Mooi staaltje klantcommunicatie van de energiegigant. Eneco laat zien dat ze weten dat ik besta en verhoogt tegelijk de attentiewaarde voor hun nieuwe spotje. Een voorzichtig stapje op het soms erg dunne loyalty ijs.

Doen meer energieleveranciers dat eigenlijk? En hoe doen ze het in andere markten? Heeft iemand voorbeelden van dergelijke energieke event campagnes? Laat ze hier achter of laat het me weten . Vertel ook wat je er zelf van vindt. Dan ga ik hier snel een vervolgblog over schrijven.

Update: Naast de reactie hier, kreeg ik ook een op Twitter. Niet helemaal overlopend van liefde, maar wat mij betreft toch +1 voor Mike.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie