Het bespelen van een onwillig publiek:

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Schiphol heeft een nieuw stukje website geopend. Op 'een heldere kijk op Schiphol' (via ) worden complexe vraagstukken als keuzes tussen economisch belang, geluidoverlast, vakantiepret en concurrentie op eenvoudige wijze inzichtelijk gemaakt. Althans dat is de bedoeling, zo lees ik in Adformatie. Het is een beetje trage, maar wel leuke, site geworden, waarvan ik alle vakgenoten aanraad eens te gaan kijken. In ieder geval leuker dan dikke Schiphol-dossiers lezen en daar je kennis uit halen. Of het werkt? Ik weet het niet. De vraag is of het de bedoeling is om negativo's over te halen positief te worden over Schiphol; of dat het de bedoeling is positivo's tot ambassadeur te maken.

Het laatste lukt wel een beetje, denk ik, maar de vraag is hoeveel mensen de moeite gaan nemen deze site te bekijken. Het eerste lukt zeker niet; is mijn vaste overtuiging. Het is blij gedoe dat geenszins aansluit bij de belevingswereld van de negativo's. Bovendien zit in de simplificatie naar mijn idee een denkfout. Mijn aanname is dat het vooral relatief hoog opgeleid en 'verantwoord levend' Nederland is dat bezwaren heeft tegen Schiphol. Ik denk niet dat je deze mensen overtuigt met een simplificatie van de werkelijkheid. Ik denk zelfs dat ze er eerder heel boos van worden. Wat denkt you?

Het zou ook leuk zijn als een van de Schiphol-vakgenoten mijn kritiek zou willen weerleggen. Als je dan toch reageert: dat kleine mannetje dat aan het eind van de 'Polder TV'-uitzending door het beeld loopt bij het positieve scenario, dat is toch onze eigen Paul Luijten?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie