LinkedIn breekt in Nederland door als marketingplatform

Bedrijven gebruiken LinkedIn steeds meer voor marketingdoeleinden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

LinkedIn heeft zijn doorbraak gemaakt als marketingplatform. De tijd Nederlandse merken LinkedIn nog niet of nauwelijks inzetten in hun marketingstrategie, is inmiddels verleden tijd, stelt Second Degree op basis van zijn eigen monitoronderzoek. Sinds de vorige monitor kwamen er 10.000 Nederlandse company pages bij. ABN AMRO bereikte als eerste Nederlandse bedrijf de mijlpaal van 100.000 volgers. Microsoft Nederland het aantal volgers met 654% (+10.536 volgers) stijgen; ANWB maakte een groei door van 94% (+4808 volgers). Ook het bereik van Rabobank is ook gegroeid, op basis van absolute groei (+22.400) is Rabobank ABN AMRO zelfs voorbijgestreefd.

Volgens Jeroen van de Ven, social media manager ABN Amro, heeft deze ontwikkeling de nodige consequenties: ‘Inmiddels wordt de company page door verschillende bedrijfsonderdelen gebruikt. Dat vraagt om hele specifieke en relevante content en targeting. Een bericht van de recruitmentafdeling heeft een heel andere tone of voice dan een bericht van de afdeling zakelijke markt.’

Nederlandse bedrijven gebruiken LinkedIn niet meer als veredelde cv-database, maar steeds vaker als contentplatform. Volgens Second Degreegebruikt een ruime meerderheid van de leden LinkedIn om op de hoogte te blijven van trends en ontwikkelingen in zijn branche of vakgebied. Second Degree stelt op basis van eigen onderzoek dat 88% van de leden aangeeft geïnteresseerd te zijn in content via company pages.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie