Opbrengst Telegraaf Media Groep blijft dalen

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de opbrengsten in het eerste kwartaal verder zien dalen. Dankzij kostenbesparingen viel het uiteindelijke resultaat wel beter uit dan een jaar eerder.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

TMG denkt op basis van voorlopige cijfers dat de opbrengsten in de eerste drie maanden van dit jaar afnamen tot ruim 140 miljoen euro. Dat is ongeveer 6 miljoen euro minder dan een jaar eerder.

De daling komt vooral door de aanhoudende afname van de advertentie-inkomsten, die afgelopen kwartaal 6 procent lager waren dan in het eerste kwartaal van 2009. Dankzij bezuinigingen daalden de kosten van het bedrijf met 12 miljoen euro. Het genormaliseerde bedrijfsresultaat steeg daardoor met ruim 6 miljoen euro tot 10,7 miljoen euro.

TMG waarschuwt dat die stijgende lijn niet kan worden doorgetrokken naar de rest van het jaar. In de komende kwartalen zullen de kostenverlagingen minder effect hebben op het resultaat.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie