Overheid en branding

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een eerdere posting hier op ging over betutteling van de overheid. Dit riep veel reacties op. Als vervolg blogde Thomas Gussekloo over het effect van overheid campagnes. Dat effect is bedroevend volgens die posting.
De overheid en direct of indirect aan de overheid gelieerde organisaties hebben hun branding ook slecht op orde.
Een posting op Marketing Facts over de
illustreert dat maar eens weer.

Als definitie vooor een merk neem ik hierbij maar "A brand is a symbolic embodiment of all the information connected to the product and serves to create associations and expectations around it?"

Nou, dan kun je je lol op. Ik heb eens bekeken hoeveel websites die overheid erop na houdt. Tel maar mee:

Provincie 13
Waterschappen 29
Regionale Samenwerkingsorganen 52
Lichamen van beroep en bedrijf: 6
De regering 1
De Staten generaal 2
Hoge colleges van Staat 6
Ministeries 13
Advies colleges 28
Zelfstandige Bestuursorganen 140
Rechterlijke Macht 7
Regelingen van Gemeentes, Provincies en Waterschappen ca. 40
Politie 2
Politieke Partijen Landelijk 20
Politieke partijen Lokaal 100 (schatting)
Gemeentes ca. 450

Bron:

Dat zijn dus een kleine 1000 websites! In werkelijkheid zijn het er nog veel meer, want bijvoorbeeld achter die Zelfstandige Bestuursorganen kom je soms wel op 3,4, of 5 vervolg sites.
Tel ik nog niet mee de websites van organisaties voortvloeiende uit de uit de vorige eeuw, waaronder de werkgever- en werknemer organisaties, Kamers van Koophandels, de S.E.R. en meer.

Een nieuw overheidslogo zoals en besproken worden is leuk. Maar het lost niets op. De bomen blijven lekker in het bos staan!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie