Twitter staat advertenties toe

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gisteravond onthulde het doorgaans zeer goed geïnformeerde al dat Twitter waarschijnlijk advertenties zou toestaan. Hieronder de details. Zojuist is in de het bericht bevestigd. Het is de volgende stap van Twitter op te capitaliseren op het succes. In het kort de belangrijkste items.

Het nieuwe advertentie systeem wordt gebasseerd op ‘keyword’ in de zoekresultaten.

Tweets worden gepromoot als advertentie met daarbij een tekst dat het hier om een ‘gesponsorde link’ gaat. Hiermee volgt Twitter het pad van Google.

Een gesponsorde Tweet staat niet per sé altijd bovenaan de pagina. Indien een advertentie volgens Twitter te weinig ‘resoneert’ (resonance), dat wil zeggen indien ‘te’ weinig mensen erop klikken of retweten etc.,wordt de advertentie door Twitter zelf teruggetrokken.

Het gaat om 1 advertentie per keer. De eerste adverteerders zijn Amerikaans bedrijven zoals Best Buy, Virgin America en Starbucks.

Adverteerders betalen op CPM basis maar Twitter maakt een voorbehoud om het business model aan te passen wanneer zij meer inzicht hebben inde wijze waarop mensen met gesponsorde Tweets omgaan.

Beide bronnen melden dat Twitter in de toekomst plannen heeft om 3-de partijen met Twitter clients toe te staan advertentiesop die platforms te integreren. De software maker krijgt dan een deel van de advertentie inkomsten.

Uiteindelijk wordt het mogelijk om ook advertenties in de Twitter Streams van gebruikers te plaatsen. Dit is een controversieel onderwerp en Twitter houdt dan ook een slag om de arm. Er wordt wel over nagedacht, dat wel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie