Unicef: ‘Likes don’t save lives’

Unicef is bang voor ‘slacktivism’ – en voert daarom de Likes don’t save lives-campagne. Want wetenschappers stellen: als mensen een goed doel liken, zijn ze minder geneigd dit doel ook financieel te ondersteunen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Consumenten die een goed doel wel willen ‘liken’, zijn vaak niet bereid om vervolgens ook te doneren. Kennelijk vinden zij dan dat ze al genoeg hebben gedaan. Voor Unicef Canada reden voor de campagne ‘Likes don’t save lives’.

Slacktivism

Het fenomeen slacktivism wordt door onderzoekers gedefinieerd als de bereidheid van consumenten om tegen minimale kosten een sociaal-maatschappelijk doel aan te prijzen, waarbij zij niet meer bereid zijn om een wezenlijke inspanning te leveren om de veranderingen die dit goede doel nastreeft te realiseren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie