Voedingscentrum vindt nieuw logo misleidend

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gebruik van het logo op sommige paprika's en tomaten is volgens het Voedingscentrum . Want alle kasgroenten in Nederland zijn OK.

Het Voedingscentrum dat gefinancierd wordt door , is zelf een van de participanten in 'Ik kies bewust'-logo.

Het nieuwe logo, dat een garantie is voor minimaal gebruik van bestrijdingsmiddelen, zou volgens het Voedingscentrum de indruk wekken dat kasproducten met het nieuwe logo beter zijn dan andere groente. Maar alle kasgroenten zijn goed.

Het logo geeft volgens Het Voedingscentrum het een verkeerd signaal af, omdat alle groente en fruit die voldoen aan de wettelijke norm veilig en gezond zijn. Volgens het centrum is er niet voor niets een wettelijke norm van de hoeveelheid bestrijdingsmiddel die een product bij normale consumptie maximaal mag bevatten.

Die wettelijke normen laten toe dat er kankerverwekkende stoffen op landbouwproducten terecht komen.

Milieu Defensie dat bestaat dankzij de steun van donateurs en De Postcodeloterij, is in het 'weetwatjeeet.nl'-logo.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie