2nd screen opportunities

Je mobieltje is altijd en overal aan en aanwezig. Zo ook bij het TV kijken. Maar liefst 70% van de kijkers is bezig met een mobieltje of tablet tijdens het TV kijken. 35% hiervan voert een programma gerelateerde activiteit uit. 20% van de kijkers met een Smartphone is aan het Facebooken en of Twitteren tijdens het TV kijken, en de helft van dat aantal is bezig met programma gerelateerde content.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een snelle scan op de Nederlandse markt laat zien dat programma makers wel degelijk bezig zijn met het programma breder trekken dan alleen de tv show zelf. Een cross mediale aanpak draagt bij aan een succesvol programma.
Interessant is het Duitse Berlin Tag und Nacht van RTL. Met 2.4 miljoen hits op Facebook, 30 duizend likes voor een status update en een app is het programma een succesvol cross mediaal project te noemen. Andere voorbeelden zijn de app van ‘Boer zoekt vrouw’ met 350.000 downloads van de app en op fb meer dan 100.000 likes. Ook is gomiso.com een interessant nieuw concept. De app komt als een twitteraar tijdens de show met allerlei feitjes: deze jurk kun je daar kopen, dit recept maak je zo, dit liedje heet zo; of quotes van de sterren die meespelen.

Wachten is het nog op het een live programma dat daadwerkelijk user generated content met behulp van een app gaat leveren. Debatteer mee, stem op filmpjes of kies voor een bandje dmv de app. Andere opties zouden bijvoorbeeld verschillende plotlijnen kunnen zijn, die vervolgens door de gebruiker worden gekozen, en zo de loop van een programma bepalen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie