Premium

Mini-docu ‘Meer dan super’ wil laten zien dat Albert Heijn één grote blauwe familie is

Een documentaire van meer dan 21 minuten lang, moet interne trots en gevoel van verbondenheid van ‘de familie Blauw’ versterken.

Albert Heijners aan het werk

Albert Heijn lanceert vandaag ‘Meer dan super’, een meer dan 21 minuten durende mini-docu (voice-over: André van Duin), over het leven van acht Albert Heijn-collega’s. De boodschap: ‘Albert Heijn is Nederland in het klein, waar overdag, in de avond en nacht wordt samengewerkt.’ De première vond plaats op het grote doek, in Pathé Zaandam, voor collega's en de hoofdrolspelers. Hieronder de trailer, helemaal onderaan de integrale film.

Meer dan super - trailer

Niet zomaar een baan

De film mag misschien wel gezien worden als een cadeautje aan alle 125 duizend medewerkers van Albert Heijn. Want? ‘Die staan elke dag weer klaar voor klanten.’ Werken bij Albert Heijn is volgens Albert Heijn dan ook niet zomaar een baan. ‘Het is een betekenisvolle bijdrage aan de samenleving, Albert Heijn is een plek waar unieke talenten met elkaar samenwerken om een gemeenschappelijk doel te bereiken: “Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen”. De missie van Albert Heijn.’ En de docu viert de diversiteit van al die mensen. ‘Collega’s die allemaal hun eigen achtergrond hebben met wensen, dromen, talenten en ook uitdagingen die niet uit de weg worden gegaan.’

Intra en Insta

Los van die bioscooppremière in Zaandam wordt de documentaire vanzelfsprekend gedeeld op het intranet van Albert Heijn. ‘Voor trots’, zegt Johan van der Zanden, head of marketing & communications Albert Heijn, ‘en we delen de video op alle sociale kanalen van Albert Heijn: Insta, Facebook, Linkedin en Youtube.’

Stelt Van der Zanden zich met de mini-docu – behalve dus het vieren van dat familiegevoel – ook tot doel om nieuwe mensen aan te trekken? Dat is toch immers dé uitdaging voor alle werkgevers, retailers in het bijzonder? Van der Zanden: ‘Wij laten graag heel Nederland kennismaken met de diversiteit aan mensen en mogelijkheden binnen Albert Heijn. En met de impact die je kunt maken als je bij Albert Heijn werkt. En last but not least willen we laten zien dat we gewoon een hele leuke, blauwe familie zijn om bij te werken.’

Nederland in het klein?

Of dat gemeenschapsgevoel bij Albert Heijn altijd en overal gevoeld wordt, mag worden betwijfeld. Albert Heijn zegt immers zelf, we zijn Nederland in het klein. Afgelopen voorjaar werd er bij vijf distributiecentra van de supermarktketen nota bene nog gestaakt. Die kijk op ‘Nederland in het klein’ zien we in de docu niet terug. Waarom niet? 'Omdat dat niet de insteek van de documentaire is', zegt een woordvoerder, 'we hebben gekozen voor de invalshoek van persoonlijke verhalen. Eerlijke portretten van acht mensen waarin aandacht wordt besteed aan de mooie en moeilijke facetten van het leven.'

Meer dan super

Meer dan super
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie