'Aargh, je kunt met een Mercedes niet botsen!'

Het automerk richt zich op kinderen om aandacht te genereren voor zijn 'Brake Assist System (BAS) Plus'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kinderen zijn gek op het spelen met autootjes. Vooral hun nieuwste karretjes en wagentjes verliezen ze geen moment uit het oog. Ze zijn er net zo trots op als paps of mams op hun nieuwe bolide.

Maar de kleintjes hebben veiligheid natuurlijk wat minder hoog in het vaandel staan. In tegendeel: wie vindt het als kind niet leuk om auto&;s te laten botsen?

Mercedes-Benz bedacht een actie om aandacht te genereren voor zijn &;Brake Assist System (BAS) Plus&;. Centrale rol hierin: kinderen die graag auto&;s laten crashen.

Schaalmodel als goodie

Als pappa of mamma een nieuwe Mercedes kopen, krijgen de kinderen een fraai schaalmodel cadeau om ze bij het koopproces te betrekken. 

Want laten we eerlijk zijn, je kunt niet vroeg genoeg zijn met het bouwen van merkvoorkeur.

Safety first

Vanuit gezinsperspectief is er door de ouders bewust gekozen voor de nieuwe Mercedes C-Klasse, voorzien van Brake Assist System (BAS) Plus met kruispuntassistent. 

Zodra het  systeem een gevaarlijke situatie registreert, wordt de bestuurder opgeroepen onmiddellijk te remmen.

Als het rempedaal niet krachtig genoeg wordt ingetrapt, zal automatisch de remdruk worden verhoogd, indien nodig tot volledige stilstand. Zo kunnen aanrijdingen worden voorkomen.

 

 

 

In eerste instantie is het kind blij met het gekregen schaalmodelletje, de ouders bovenal met de daadwerkelijke überveilige auto. Iedereen happy.

Maar ja, kids love to crash toy cars… Dus, je kunt wachten op het moment dat het wow-moment overgaat in let’s crash that car.

Magnets

Dat bracht Mercedes op het idee een registratie te maken met als startpunt ‘But what happens if they can’t? In order to promote the Brake Assist System PLUS, Mercedes-Benz installed super strong magnets inside toy cars, and delivered them to people with the highest safety demands: families.’

Doel: gezinsleden in hun eigen huis getuige laten zijn van een systeem dat autobotsingen voorkomt.

Who loves to crash will hate it. Who hates to crash will love it

Het eindresultaat is een fraaie video waarbij je bij kinderen driftig van frustratie ziet worden: de auto&;s kunnen niet crashen!

Achterliggend concept is ‘Who loves to crash will hate it. Who hates to crash will love it’ ter promotie van BAS PLUS.

Kinderen stelen de show in deze goed opgebouwde videoregistratie waar ook voor muziek een belangrijke rol is weggelegd.

Advertentie
advertisement
Advertentie