Via een burner bellen met Taco Bell voor een ontbijtje

De fastfoodketen heeft ruim 1.000 phones gedropt voor fans.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Foto’s van het uiterst gezonde (ahum) ontbijtmenu hebben we waarschijnlijk allemaal al via sociale media voorbij zien komen.

Die foto van de &;waffle taco&; hit the ground running op het moment dat-ie op Instagram verscheen, zegt Tressie Lieberman, directeur sociale- en digitale marketing van Taco Bell. 

Het nieuwe ontbijt is de grootste uitbreiding van het menu voor het merk. Vanaf is het te koop in de VS.

Maar voor de fastfoodketen was de virale foto pas het begin van .

Afgelopen donderdag en vrijdag is de volgende stap gezet. Taco Bell heeft, in samenwerking met  bureau DigitasLbi, prepaid telefoons (Samsung T404s) voor zo&;n 1.000 influencers op verschillende plekken achtergelaten.

Deze actie zorgde voor heel veel reacties onder Taco Bells-volgers op Twitter (1,1 miljoen) dat het nog meer van die burners (zoals prepaid telefoons in vaak criminele kringen worden genoemd) zal droppen en via sociale media aan fans zullen melden waar die telefoons te vinden zijn.

Als iemand zo’n telefoon heeft gescoord, moet hij/zij wachten op een belletje of sms&;je met een verzoek van Taco Bell.

Dat is meestal een vraag of een opdracht die moet worden beantwoord of volbracht binnen vier uur. Het bewijs dient een Instagramfoto of tweet te zijn.

De mensen met de leukste reacties kunnen winnen. Bijvoorbeeld: Waffle Taco-pyjama’s, Waffle Taco-skateboards decks, a Crunchwrap-dekbedhoes of zelfs Waffle Taco Nikes. Een iemand per dag wint een jaar lang een gratis Taco Bell-ontbijt.

Daarnaast kan de telefoon worden gebruikt om het hoofdkantoor van Taco Bell te bellen voor een babbeltje met een team van vijf Taco Bellers.

Waarom? Omdat volgens de directeur sociale en digitale marketing mensen ook een een-tweetje hebben met vrienden als ze bellen, en nu dus ook met Taco Bell. &;We willen gewoon een vriend en menselijk zijn&;, zegt ze tegen

In de afgelopen 10 dagen, is de hashtag van de campagne in ruim 17.000 tweets, gebruikt en de door fans gemaakte hashtag is meer dan 2.300 keer gebruikt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie