Katja Schuurman reclameman van het jaar 2008?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

door gastblogger Thecla Schaeffer,

Het is met recht een goed doordachte through-the-line marketingstrategie te noemen: de stichting van Katja Schuurman. In het gelijknamige (bij de publieke omroep Llink) wordt er gezocht naar bijzondere en lokale producten die vervolgens weer onder hetzelfde label bij de worden verkocht. Daarnaast is er nog een hele hoop free publicity op bijvoorbeeld het YouTube kanaal van en heeft de stichting een reeks aan (commerciële) partners die weer op hun eigen manier over Return to Sender communiceren.

De vraag is of de aandacht op de publieke omroep voor Return to Sender niet als reclame moet worden gezien. werd immers door het Commissariaat voor de Media al eens flink beboet, omdat de aandacht ervoor in het programma Keuringsdienst van Waarde als sluikreclame werd gezien. Maar misschien heeft de slimme Katja zo'n tegenvaller van 20.000 Euro al opgenomen in de begroting.

Het werpt ook weer nieuw licht op de vraag hoe lang de publieke omroepen reclame tot het reclameblok kunnen beperken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie