Marketing Intelligence in 10 quotes

MI bevindt zich op het snijvlak van technologie en slimme marketing. Maar waar precies?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens een event, vorige week in Amsterdam gehouden, probeerden zestig marketingdirecteuren en -managers hier achter te komen.

Hieronder hun bevindingen in 10 quotes:

‘Gedragswetenschap antropologie zou doorgetrokken moeten worden naar online marketing. Alleen door het gedrag van je doelgroep goed te kennen, kun je erop anticiperen.’

‘De aanpak van de introductie van ons private lease label is volledig data-gebaseerd. We weten precies hoe onze (potentiele) klant bediend wil worden en hoe zij met ons wil communiceren’, stelt Paul Wassenaar, marketingmanager bij Terberg leasing.

De omschrijving van marketeer verandert van ‘Mad Men’ naar ‘Math Men’, aldus Rens Pels, marketingmanager bij marketingbureau Gype. Hij vervolgt: ‘Voorheen faalde 50 procent van de projecten, omdat we afgingen op onderbuikgevoel. Met de huidige technologie is dit absoluut verleden tijd.’

Dražena Ivičić, senior manager global productstrategy & marketing bij Intershop: ‘Omnichannel is geen toekomstmuziek meer, maar de realiteit van de dag. Er zijn al tal van succesvolle praktijkcases.’

Uitzendorganisatie Randstad analyseert data met het oog op haar businessmodel: ‘Wij hadden een berg aan data, maar worstelde met de vraag ‘hoe haal ik er waardevolle informatie uit?. Dankzij intelligente techniek kunnen we data omzetten naar een nieuwe tactiek’, aldus sr. business consultant Stephan Bon.

ANWB heeft sinds de oprichting in 1883 het productaanbod fors uitgebreid. ‘Sinds jaar en dag hebben we klantfocus, maar de mogelijkheden om op de klant te focussen zijn in die tijd wel degelijk veranderd. Onze learning loop begint en eindigt bij luisteren naar de klant. De klant helpt ons om relevantie te bieden’, volgens Iwan Banens, manager multichannel & e-service.

Voor een innovatieproject zette de brandweer data in voor een brandveilige samenleving. ‘Wij hebben de data van ons gebied uitgekamd en inventariseerde de risicogebieden. Zo konden we proactief aan de slag met preventie. Wij waren ons er niet bewust van dat we marketingtechnisch een hoogstandje neerzetten, maar hebben op alle fronten erkenning gekregen. Innoveren is achteraf je gelijk halen’, aldus senior public policy-consultant Barry van ‘t Padje.

Jeroen de Bruin, consultant bij organisator Incentro: ‘Begeleid je bezoeker naar hun doel door gedrag te analyseren en er op in te spelen. Is je doelgroep social minded? Doe er dan wat mee op je website.’  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie