"One in three consumers is ripped off..."

Vanmorgen een vluchtje geboekt met Transavia, een volle dochter van de KLM/AirFrance. De totale prijs was ca 230 euro, echter met alle toeslagen erbij kwam het totaal bedrag op ca 330 euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het grootste gedeelte van deze toeslagen bestaat uit "brandstoftoeslag"...
Vreemd, ik reken in mijn bedrijf de kosten direct door in de gepubliceerde verkoop prijzen. Zeker als een kostenpost ongeveer 30% van de verkoopprijs is. Dat doen volgens mij bijna alle Nederlandse bedrijven.
Ondoorzichtig, zachtjes uitgedrukt!
En dat voor een bedrijf dat volgens hun "waarde wil creëren voor klanten, medewerkers en aandeelhouders".

Blijkbaar is de nog steeds niet in staat hier iets aan te doen. Wel spreekt de Euro commissaris Kuneva boute taal hierover: ""It is unacceptable that one in three consumers going to book a plane ticket online is being ripped off or mislead and confused."
De EC constateerde dat "Altogether, the commission has found breaches in 137 out of 386 websites checked last September in 13 EU states.

Ik hoop dat er nu eindelijk iets gebeurt, anders dan dat er weer een claim wordt afgekocht, zoals dat recent gebeurde bij prijsafspraken over de vrachttarieven.

Alhoewel, de $305 miljoen die KLM/AirFrance betaald is Zullen de aandeelhouders wel blij mee zijn.
Daar kan geen tegenop!

Is transparantie nu echt zo moeilijk?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie