Ontwerp de nieuwe Amstel gadget

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Amstel is op zoek naar een nieuwe gadget. Dit mag een algemene premium zijn, maar de gadget is waarschijnlijk vooral bedoeld voor . Het biermerk heeft hiervoor een opdracht uitgeschreven bij . Deze tak van Boomerang is de omgeving waar designers hun eigen werk kunnen tonen en waar ook regelmatig te vinden zijn.

Nu is er dus de briefing van Amstel, waarbij de winnaar € 5.000,- kan winnen. Dat is een magere fee voor een gadget die als het goed is bij heel mannelijk Nederland moet aanslaan, maar er is ook priceless eeuwige roem te verwerven, aldus Boomerang: “Als jij het brein achter de nieuwe gadget bent, maak dan je borst maar nat! De pers zal in no time voor je deur staan om alles over je idee en product te weten te komen.”

Gadgets, waarbij ik nu even doorga op de speculatie dat de gadget bedoeld is voor een groot voetbaltoernooi, worden altijd gehouden. Daar heeft Boomerang Create iets slims op bedacht. De opdracht is een , en alleen zichtbaar voor designers met een profiel. Zo’n profiel kun je natuurlijk zo aanmaken, maar ook de inzendingen worden niet getoond op de website. Fijn, want het speurwerk om er toch voor de introductie achter te komen wat een gadget gaat worden, is juist zo leuk.

Dan de briefing voor de gadget: deze moet uniek, niet duur en wel kwalitatief zijn en een breed publiek aanspreken. Ook moet de gadget gemakkelijk mee te nemen zijn en de merkwaarden ‘verbondenheid, vriendschap en mannelijkheid’ vertegenwoordigen. Er staat niets in over de eventuele zichtbaarheid van het merk op de gadget. Voor wedstrijden gespeeld onder verantwoordelijkheid van de KNVB zal er door hoofdsponsor Heineken waarschijnlijk niet geklaagd worden over , maar UEFA zal namens Carlsberg wel scherp gaan letten op exposure van concurrerende merken. Zomaar een gratis tip tussendoor.

De gadget moet verder liefst biergerelateerd zijn of inspelen op bierrelevante momenten, zoals bij een barbecue, het eerste biertje ter ontspanning na een dag hard werken, tijdens het eten en tijdens het voetbal kijken en bezoek van vrienden en feestjes. Ter inspiratie worden een aantal eerdere successen meegegeven, zoals de Amstel bieropener met geluid en de .

Interessant aan deze eventuele move is dat de echte voetbalgadgets binnen het concern voorheen altijd voorbehouden leken aan Heineken, die de afgelopen tien jaar de domineerde. Afgezien dan van dit jaar. De heeft niet het succes gehad van de voorgangers, en moest de Grolsch koelserver en zelfs het Jup Holland Jup shirt voor zich laten in de peilingen. De helm werd al helemaal afgetroefd door de Dutch Dress en de Bavaria Babes.

Wellicht is hierdoor ruimte gegeven aan Amstel. Ons bier deed in 2010 niet veel meer dan een en een een dag voor de huldiging. De laatste voetbalgadget, het Amstel voetbalkrat, dateert volgens mij uit 2000.

Wil je meedoen aan de pitch?
Je kunt jouw idee en ontwerp nog tot maandag 30 november om 23:59 uur uploaden.
En mij vervolgens , mag natuurlijk ook.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie