Rijdende winkel wellicht goed idee voor bezorgen boodschappen

Bunzl Retail & Industry deed met studenten van de HAS Hogeschool onderzoek naar de verpakkingsmogelijkheden voor supermarkten en foodretailers in hun e-commerce-activiteiten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Conclusie van het afstudeerproject van de opleiding Food Design & Innovation is dat supermarkten niet moeten uitgaan van één soort verpakkingsoplossing: de logistieke keten die ze kiezen bepaalt welke verpakking het beste werkt voor het optimaal koel houden van verse boodschappen.

Rijdende winkel

Annelies Clements, national salesmanager bij Bunzl: ‘Er zijn drie logistieke stromen te onderscheiden in food e-commerce: verzenden door een extern bedrijf, zelf bezorgen en afhalen. Uit het onderzoek blijkt dat bij extern verzenden een groot aantal verpakkingsopties goed werkt. De verschillen zitten met name in de kosten, mate van duurzaamheid en marketingmogelijkheden. Bij zelf bezorgen is een goede koeltas essentieel en is het belangrijk dat deze in de juiste transportkrat past.’

Een advies uit het onderzoek is het nieuw leven inblazen van de rijdende winkel. ‘Het bezorgen van verse producten zou op die manier goed kunnen worden gecombineerd met de verkoop van een aantal (verse) impulsproducten.’

De HAS Hogeschool en Bunzl werken nu zeven jaar samen op het gebied van onderzoek en onderwijs. Jaarlijks organiseren de organisaties de Bunzl Food Packaging Award, een prijs voor de meest innovatieve verpakkingsoplossing.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie