The rise and shine of the B2B app

Zoals we waarschijnlijk allemaal weten zijn apps booming.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

downloads sinds de opening van de appstore zegt genoeg denk ik. Momenteel krijgen ook werkgevers dit in de gaten: werknemers die dag in dag uit met hun mobieltje bezig zijn, moeten zij ook via dit kanaal te betrekken met werk gerelateerde zaken, is de gedachtegang

Uit blijkt dat momenteel 42% van de geinterviewde bedrijven bezig zijn met het ontwikkelen van een interne bedrijfsapp. Deze apps zijn niet te downloaden via de appstore, maar zijn beschikbaar voor werknemers door middel van een enterprise account. Het aantal B2B apps is afgelopen jaar dan ook gegroeid met 250%. Ook de gerelateerde mobile marketing uitgaven voor b2b apps zullen het komende jaar verviervoudigen.

Er zijn talloze kansen mogelijk op het gebied van b2b apps. Vooral het niet al te populaire intranet biedt mogelijkheden om op mobiel beter uit de verf te komen.

in een recent onderzoek geeft aan prioriteit te willen geven aan een mobiele oplossing voor intranet. Bovendien geeft 47% van de medewerkers aan dat ze niet kunnen vinden waar ze naar zoeken op het intranet.

Andere kansen liggen op het gebied van proces verbeteringen van papierwerk, tools om medewerkers meer te betrekken bij gestelde doelen, monitoren, HR en recruitment en project management.

Vind je het leuk om meer te horen over b2b apps? Ik geef voor Pinch op 6 maart een weekly lunchtime lecture over b2b apps voor Appsterdam. Ik zal hier een aantal cases over dit onderwerp bespreken. Geef je op via http://meetup.appsterdam.rs/

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie