‘Averechts effect acties supermarkten’

De prijsacties van supermarktketens begin dit jaar hebben er volgens onderzoekers van de Erasmus Universiteit niet toe geleid dat Nederlanders hun boodschappen goedkoper zijn gaan vinden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens de onderzoekers hebben de prijsverlagingen consumenten er juist bewust van gemaakt dat ze aan hun dagelijkse benodigdheden veel geld kwijt zijn. Dat schrijft De Financiële Telegraaf. Over de vraag of de prijzen al dan niet te hoog zijn, laten de onderzoekers zich niet uit. Het onderzoek was in opdracht van branchevereniging CBL. Steeds meer Nederlanders vinden de supermarkt duur. 39 Procent noemt het prijsniveau in supermarkten ´enigszins hoog´, 31 procent noemt het ‘hoog of te hoog´. Samen is dat 70 procent, tegen 57 een jaar eerder.

Het betekent niet dat de prijzen werkelijk (te) hoog zijn, haasten de onderzoekers zich op te merken, maar ze worden wel als zodanig ervaren. ‘Prijsbeleving is een fenomeen dat grotendeels tussen de oren zit van de consument’, aldus de onderzoekers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie