Boete Ster voor bierreclame

De Ster krijgt van het Commissariaat voor de Media een boete van 35.000 euro voor het te vroeg uitzenden van bierreclame.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het gaat om spotjes voor Heineken en Bavaria die voor 21 uur uitgezonden zijn. Het besluit wordt binnenkort door de toezichthouder op haar website gepubliceerd. Het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid Stap diende een klacht in bij het commissariaat. In de nieuwe Mediawet staat dat er geen reclame van alcoholhoudende dranken mag worden uitgezonden tussen zes uur 's morgens en negen uur 's avonds.

Volgens de mediatoezichthouder heeft de Ster dat toch toegelaten in de reclameblokken bij de tv-uitzendingen van voetbalwedstrijden van de Champions League. De spotjes werden rond halfnegen 's avonds uitgezonden. Dat de Bavaria 'Mickey Rourke' spot van Selmore om alcoholvrij bier ging, maakte voor het Commissariaat blijkbaar niet uit.

BRON: Trouw, Perdiep Ramesar

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie