Het was de enige Leeuw voor Nederland in deze categorie. In Radio en Media, waar Nederland respectievelijk 1 en 2 shortlistvermeldingen had, vielen helemaal geen Leeuwen.
In Outdoor ging de Grand Prix wederom naar BBDO New York voor ‘Voyeur Projection Installation.’ Het outdoor-component van deze campagne was volgens juryvoorzitter Prasoon Joshi leidend en spectaculair, waardoor een tweede Grand Prix gerechtvaardigd was. Opvallend was dat Aziatische landen het gros van de gouden Leeuwen won in deze categorie.
In Radio ging de Grand Prix naar Dentsu Tokyo voor ‘Shutter chance’ voor Canon. De commercial werd geloofd om de rust die het brengt in deze luidruchtige wereld. De Bud Light campagne van DDB Chicago viel voor het vierde jaar op rij in de prijzen. Na 2 Grand Prix en 1 gouden Leeuw was er nu weer goud. ‘Het is gewoon een fantastisce campagne met briljante copy dus natuurlijk is het weer goud. Consistentie moet worden beloond.
In Media ging de Grand Prix naar het Zweedse bureau Forsman&Bodenfors voor MMS voor AMF Pension. Deze campagne konden mensen hun eigen portret uploaden via MMS. De portretten werden zo bewerkt dat mensen konden kennismaken met zichzelf op 70-jarige leeftijf. Behalve MMS werden ook print, tv en internet ingezet. Volgens juryvoorzitter Dominic Proctor (Mindshare) was het opvallend hoeveel goede cases met mobiele toepassingen in de prijzen vielen.
(klik afbeelding voor een vergroting)
Gran Prix Radio: Shutter chance voor Canon; Dentsu Tokyo
Gran Prix Outdoor: Voyeur Projection Installation; BBDO New York
Gran Prix Media: MMS voor AMF Pension; Forsman&Bodenfors
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!