Charelle Akihary (NPO): 'Ik hoop dat mijn blik op innovatie verfrissende inzichten geeft'

Charelle Akihary is een van de voorspellers van Koffiedik Kijken. Samen met haar blikken we terug op 2023 en kijken we vooruit naar 2024.

Charelle Akihary

Charelle Akihary, marketingdirecteur van NPO en voorzitter van Platform Innovatie in Marketing, is een van de voorspellers van Koffiedik Kijken 2024. Samen met Akihary blikken we terug op 2023 en kijken we vooruit naar het nieuwe jaar. Ook geeft ze een tipje van de sluier over haar voorspelling op het evenement op 11 januari. 

Terugkijkend naar het marcom- en mediavak in 2023, waar heb je je druk om gemaakt?

Om de vraag: hoe kunnen merken hun maatschappelijke impact vergroten? Het uitdragen van een merkbelofte moet gaan over 'show, don't tell' en meetbare impact. Daar zie ik nog te vaak dat merken het laten liggen. Maatschappelijke impact gaat volgens mij ook over representatie in campagnes en analyseren hoe ons vak een meer structurele bijdrage kan leveren aan grote thema's in de markt. Daarom heet ons vak toch ook marketing?

Terugkijkend naar de NPO in 2023, waar ben je het meest trots op?

De verbindende rol die we in de samenleving spelen. Tijdens de verkiezingen en bij journalistieke verslaglegging willen we een betrouwbaar baken zijn waar mensen graag op terugvallen. Maar ook aan het eind van het jaar, rond de Top2000, verbinden we. Met het Glazen Huis van 3FM staat de grote markt in Nijmegen deze week bomvol en hebben we al een recordbedrag binnengehaald voor stichting ALS.

En wat moet er beter bij de NPO?

De snelle groei van on demand-content, hoge verwachtingen rond gebruiksgemak en het succes van online platforms, benadrukt het belang om ons aanbod te blijven verbeteren en het gebruik ervan te laten toenemen. Relevant en vindbaar blijven in een competitief digitaal landschap vraagt meer aandacht om het Nederlandse publiek te bereiken en om constant met hen in verbinding te staan. 

Waarom heb je 'ja' gezegd om op Koffiedik Kijken te komen spreken?

Ik ben geen klassieke denker en hoop dat mijn blik op innovatie, ook in mijn rol als voorzitter van Platform Innovatie in Marketing, verfrissende inzichten geeft voor de ontwikkelingen in het marketing- en mediavak. 

Op het event ga je voorspellingen voor het nieuwe jaar doen. Kun je een tipje van de sluier gever?

Ik voorspel dat ons vak op de vooravond van een ongekende transitie staat. De sector gaat de komende jaren van aardschok naar aardschok. 

Koffiedik Kijken

Op donderdag 11 januari verwelkomen we traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam tijdens Koffiedik Kijken, dé nieuwjaarsbijeenkomst van ons mooie vak. Koffiedik Kijken is een initiatief van Adformatie, BvA, VIA en DDMA. Abonnees van Adformatie krijgen korting op hun ticket.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie