El Asira start Valentijn-campagne met QR-codes

El Asira en CBS Outdoor openen 101 QR-code shops door heel Nederland. Met het thema 'Verleid je Valentijn' worden A-locaties in Nederland en week lang omgetoverd tot pop-up shop.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

, een online shop met body care producten die zich richt op de Islamitische vrouw, heeft in heel Nederland 101 tijdelijke verkooppunten ingericht. Dat wil zeggen: de online shop is toegankelijk via QR-codes die zijn te vinden op abri’s, in bushaltes, NS Stations en op Schiphol. De technische realisatie is verzorgd door Shop2Mobi.

‘We kwamen op het idee omdat we zien dat QR-shopping meer en meer een opmars maakt in Europa’, zegt Abdelaziz Aouragh, oprichter en CEO van El Asira. ‘Vorig jaar zijn er bijvoorbeeld 300 QR-shops gestart en zijn er al 3000 aangekondigd voor komend jaar. We merken echter dat in veel van de huidige campagnes die gebruik maken van QR-codes de echte shopping experience niet of onvoldoende aanwezig is. Ze geven alleen informatie.’

Aouragh is er van overtuigd dat zijn campagne wél gaat werken, zo meldt hij in een persbericht: ‘Met de QR-shops van El Asira hoeven de mensen niet nog eens naar de winkel te rennen. Door middel van een strak creatief concept, hoogstaande designs, goede tekst én de juiste QR-applicatie door Shop2Mobi, brengen we mobiliteit, gemak én beleving echt samen, op een relevante manier. Dankzij CBS Outdoor wordt ons idee van de grootste campagne met 101 QR-shops, die een week openblijven, realiteit.’

Volgens Aouragh brengt El Asira de allereerste ‘sensual Islamic branding’ campagne, waarbij ze zich richten op alle vrouwen, moslima of niet. 'Hetgene waar deze doelgroepen samenkomen is het "Arabica, 1001 nachten gevoel". Dat wij Islamic branding hier aan toepassen heeft onder andere met het feit te maken dat we juist niemand uitsluiten. Sterker nog onze productlijn staat sinds vandaag in de Crew Shop op Schiphol. En daar komen voornamelijk vrouwen, maar met allerlei achtergronden vanuit alle delen van de wereld.'

‘Tot nu toe is de islamitische consument vaak verkeerd begrepen', zegt Aouragh. 'Veel marketeers struikelen doordat ze stereotyperen, moslims per ongeluk beledigen en ongevoelig zijn ten aanzien van de normen en waarden van de doelgroep. Wij weten als geen ander hoe je deze doelgroep aan moet spreken. Wij zíjn de doelgroep.’

In de volgende fase breidt El Asira uit naar 1001 QR-shops, met als doel een permanente virtuele aanwezigheid in het straatbeeld. In Nederland én wereldwijd.

voor een overzicht van de 101 verkooppunten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie