“Foute” mannenbladen in opmars in Engeland

Het Britse Nuts is binnen de kortste keren met een oplage van 290.000 stuks het grootste mannenweekblad in Engeland. De succesformule is ‘seks, voetbal en mannen die verkeerde dingen doen’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nuts (van uitgever IPC), is in acht maanden tijd en na een jaar research plus een oorlogskas van 8 miljoen pond het populairste Britse mannenblad. Het succes heeft andere uitgevers tot het lanceren van minstens even ordinaire uitgaven aangezet. Zoo (van Emap) verkoopt wekelijks ook al 200.000 exemplaren, en meer titels komen er aan. Volgens een artikel in de Britse krant The Independent gaat de verkoop niet ten koste van bestaande titels, maar is de markt vergroot: van 1,8 miljoen tot 3,5 miljoen exemplaren in zes maanden. Toch hebben de ‘voorlopers’ Loaded, FHM en Maxim wel te lijden onder de komst van de nieuwe mannentitels. Hun oplages zijn iets teruggelopen.
Nuts en Zoo richten zich op een doelgroep van tieners tot en met dertigers.

Er zijn meer uitgevers die willen meeliften op het succes. Zo wil de Duitse uitgever H Bauer deze week Cut magazine lanceren en Richard Desmond, - eigenaar van Express Newspapers, - heeft inmiddels KO! geregistreerd.

De titels Nuts en Zoo zijn platter dan plat, met rugbyspelers die in elkaars neuzen peuteren, een fotomodel in een nat T-shirt en een onzinverhaal over Bin Laden die voetballer Roy Keane contracteert (Bron: Independent via Villamedia).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie