Intensievere samenwerking reclamesector

Mede onder druk van de slechte conjuncturele situatie gaan de brancheorganisaties van adverteerders (BVA), reclamebureaus (VEA), het Genootschap voor Reclame en het kenniscentrum voor de reclamesector (GVR) intensiever samenwerken. De bedoeling is om gezamenlijk in voorjaar 2003 het centrum voor Commerciële Communicatie (CCC) op te richten. Dat maakten deze partijen eind vorige week bekend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het CCC zullen gezamenlijke activiteiten op het gebied van kennismanagement en public affairs worden gebundeld. Daarnaast komt er een speciale afdeling die de organisatie van congressen en prijsuitreikingen gaat verzorgen. Een deel van het personeelsbestand van VEA, GVR en BVA gaat daarmee over in het nieuw op te richten communicatiecentrum.

Alledrie de partners stoppen geld in het CCC, waarvan het bestaan voor in ieder geval twee jaar is gegarandeerd. VEA, BVA en GVR blijven overigens zelfstandig bestaan. Ze gaan zich, in afgeslankte vorm, toeleggen op hunwerkelijke kerntaken. Met de geïntensiveerde samenwerking willen de drie initiatiefnemers onder meer besparen op kosten voor huisvesting, management en programmatische doublures. Daarnaast is het de bedoeling om de reclamesector nadrukkelijk met één gezicht te profileren naar de politiek en andere belanghebbende partijen. Een derde oogmerk is te komen tot vakinhoudelijke verdieping. Nu zijn de initiatieven op dit terrein vaak te klein en te versnipperd. Als het CCC voorjaar 2003 operationeel is, moeten ook andere brancheorganisaties zich daarbij kunnen aansluiten of er diensten inkopen.

Bron: Het Financieele Dagblad

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie