In het CCC zullen gezamenlijke activiteiten op het gebied van kennismanagement en public affairs worden gebundeld. Daarnaast komt er een speciale afdeling die de organisatie van congressen en prijsuitreikingen gaat verzorgen. Een deel van het personeelsbestand van VEA, GVR en BVA gaat daarmee over in het nieuw op te richten communicatiecentrum.
Alledrie de partners stoppen geld in het CCC, waarvan het bestaan voor in ieder geval twee jaar is gegarandeerd. VEA, BVA en GVR blijven overigens zelfstandig bestaan. Ze gaan zich, in afgeslankte vorm, toeleggen op hunwerkelijke kerntaken. Met de geïntensiveerde samenwerking willen de drie initiatiefnemers onder meer besparen op kosten voor huisvesting, management en programmatische doublures. Daarnaast is het de bedoeling om de reclamesector nadrukkelijk met één gezicht te profileren naar de politiek en andere belanghebbende partijen. Een derde oogmerk is te komen tot vakinhoudelijke verdieping. Nu zijn de initiatieven op dit terrein vaak te klein en te versnipperd. Als het CCC voorjaar 2003 operationeel is, moeten ook andere brancheorganisaties zich daarbij kunnen aansluiten of er diensten inkopen.
Bron: Het Financieele Dagblad
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!